FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

How can I place an order?

Orders can be placed online at www.shoyoroll.kr

What forms of payment do you accept?

MasterCard, Visa, and American Express. 

What is my size in Shoyoroll Gi's?

Below is a general size chart for our kimonos. Please note that our gi's fit a little bigger than most brands to help compensate for future shrinkage. All our gi's also come pre-shrunk but since the fabric is made cotton there is always extra shrinkage regardless of the wash and dry cycle.


 

What size should I pick if I'm at bottom of the size chart for my body type and weight?


Since our gi's run a little bigger. We usually recommend that you go down a size if you like your gi to be on the fitted side. Some people prefer to have their gi more on the loose side and in that case, we tell them to just follow the size chart.  


Disclaimer: Fit is very important to us and making sure people get in the right size is our #1 goal. We give each customer our best opinion on what size we think they may be, with the details they give us, to give the best recommendation. There are always factors of different body types that we sometimes can't always account for in each recommendation. If you have any questions at all about what size you would be in a Shoyoroll Gi, you can email us at info@shoyoroll.kr



How much do Shoyoroll gi's shrink?

Depending on how you care for your gi's and dry your kimono. We like to say there is at least a 1-3 inch shrink factor on all white gis. Sometimes a 1-2 inch shrinkage on black or blue gis.

When will my order ship?

Kimono releases will ship within the estimated time given in the details of the product description.

Can I combine multiple orders to ship together?

Unfortunately, due to the volume of orders we receive and to prevent processing delays, we cannot combine multiple orders to ship together. Once an order is placed, changes cannot be made.

What happens if I did not receive my order?

If for some reason, you did not receive your order, please contact us via email at info@shoyoroll.kr Customers will be responsible for return shipping costs for all refused and undeliverable packages, as well as, packages sent to an incorrect address.

What happens if I did not receive my complete order or my order is damaged?

If you are missing an item(s) or an item is damaged, please contact us immediately at via email at info@shoyoroll.kr Please do not dispose of the packaging the order came in. You will be required to fill out a claim form, so we can investigate further.

What can cause my order(s) to be modified, placed on hold or canceled?

We reserve the right to refuse any order you place with us. At our discretion, we reserve the right to limit or cancel quantities purchased per person, per household or per order. These restrictions may include orders placed by or under the same customer account, the same name, the same credit card, Paypal account, and/or orders that use the same billing and/or shipping address, or orders using a discount code that is not permitted. In the event we make a change to or cancel an order, we will attempt to notify you by contacting the e-mail and/or billing address/phone number provided at the time the order was made. We reserve the right to limit or prohibit orders that, in our sole judgment, appear to be placed by dealers, resellers or distributors.

Our Terms & Conditions are different than Shoyoroll USA. Our site items are All sales are final. No cancel order, No return, No exchange, No exceptions! Please read carefully all the descriptions. Please place the order if you agreed.

Shoyoroll product is pre-order not shipped right away. Please carefully check the approximate Delivery date before placed order. Thanks!

Our payment gateway system will charge international transaction fee may apply. usually around 2-3% of the price. (Depend on your card company) Sorry for the inconvenience.

There is no import duty tax charge.

항상 저희 제품에 관심을 주셔서 감사합니다.

당사 WEB 사이트에 기재되어 있습니다 만,
주문 후 취소는 불가합니다.
당사 상품은 모두 주문 제작으로
이미 고객님 주문 상품은 생산에 들어가 있기 때문에 취소가 어렵습니다.

이 점 양해 부탁드립니다.

감사합니다.

 

저는 어떤 사이즈가 됩니까?

사이즈 표를 참고 부탁드립니다. 세탁 후 수축을 고려하여 약간 크게 만들어져 있습니다.

 

자신의 사이즈가 사이즈와 사이즈 사이였습니다만, 어떤 크기를 선택하면 좋은 것일까요?

SHOYOROLL 도기는 약간 크게 만들어져 있습니다. 저희는 두 가지 사이즈를 착용 할 수있는 고객님에는 사이즈 다운을 추천하고 있습니다만, 여유롭게 착용하고 싶은 고객님은 사이즈 다운하지 않아셔도 좋을 것 같습니다.

저희에게는 완벽하게 맞는 도기를 제공하는 것이 가장 큰 목표입니다. 신장과 체중, 체형이나 취향에 따라 사이즈 감이 달라집니다.

SHOYOROLL 도기는 얼마나 줄어들 수 있습니까?

세탁 후 건조기를 사용하는지,하지 않는지에 따라 달라집니다. 하얀 도기에서는 2.5cm에서 7.5cm 정도 전후, 파랑, 검정 도기에서는 2.5cm에서 5cm 정도 전후 줄어들 수 있습니다.

 

해외에 거주하고있습니다만, 한국 국외에서도 주문 가능합니까?

한국 국내 주소로만 배송 가능하여, 주문 접수가 가능합니다.

 

여러 번에 나누어 여러 주문을했지만, 함께하여 발송은 가능합니까?

죄송합니다만, 많은 주문을 접수하고 있으며, 한 번 접수 한 주문의 함께(정리)처리는 불가능합니다.고객의 사정에 의한 반품, 교환도 불가능합니다.

 

잘못된 송부 처의 주소 입력 등으로, 상품 재발송 운송료는 고객님 부담으로 됩니다.

 

만약에 주문한 물건이 부족하거나 손상 되었을 때 어떻게해야합니까?

받으실 상품이 다르거나, 제조상 불량이 있는 경우에는 신속하게 info@shoyoroll.kr로 메일을 보내주시기 바랍니다.

 

주문한 오더가 주문 후 취소, 변경이 되었습니다만 왜일까요?

SHOYOROLL는 단독 재량으로 주문을 거부하거나, 취소 및 오더 수량 제한을 할 수 있습니다.

또한 오더 접수 또는 처리하기 전에, 추가 인증 정보를 요청할 수 있습니다.

 

온라인으로 오더를 받으면, SHOYO ROLL에서 고객님에게 메일로 오더 확인이 전송됩니다. 

하지만 오더 확인 연락을 받은 것이, SHOYOROLL에서 주문이 수리 된 것을 의미하는 것이 아니고 SHOYOROLL에서 판매를 보장하는 것은 아닙니다.

이것은 단순히 오더를 받았다는 확인만 입니다. 

SHOYOROLL는  고객님 오더를 받은 후, 언제 어떠한 이유로도 그 오더를 수리하거나 거부 할 권리를 보유합니다.

이미 결제가 끝난 오더를 취소 할 경우 청구 금액을 환불 해드립니다.

 

주문한 상품은 언제받을 수 있나요?

SHOYOROLL 상품은 대부분의 상품이 주문 생산품입니다. 배송까지 몇 주 또는 몇 개월 걸리는 제품도 있습니다.

상품 주문시 납기를 확인하신 후, 주문을 부탁드립니다. 고객의 사정에 의한 주문 취소는 불가능하므로 주의하시기 바랍니다.

SHOYOROLL는 너그러운 아이 랜더가 기획 운영하고 있으며 주문을 받은 후, 주문을 받은 만큼만 생산하고 있습니다.

너그러운 아이 랜더 국민 기질 때문인지 납품 일정도 매우 느긋하고 있습니다.

상품을 구입시에는 고객 측에서 신중하게 계획 납품 일정을 상품 상세 페이지에서 다시 확인해하여 승낙 한 후 구입을 부탁드리겠습니다.

주문 후 취소, 상품 반품, 교환, 사이즈 변경은 불가합니다.

 

결제시 당사 사용 사이트 페이먼트 게이트웨이 시스템을 통해

고객님 사용하신 신용 카드에 따라 인터내셔널 토란즈 액션 요금 수수료가 주문 총액의 2-3 % 정도 걸리는 경우가 있습니다.

수입 세금은 저희에서 부담하고 있으므로 한국 고객님에 수입 세금 부담은 없습니다.

고객님 사유로 인한 주문 취소, 사이즈 변경은 불가합니다.
(주문 / 카드 결제와 동시에 미국 본사에 제작 지시가 접수되기 때문입니다.)

모든 고객님에게 동일한 안내 / 대응을하고 있사오니
양해를 부탁드리겠습니다.

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